Upadłość konsumencka
Termin: Zapytaj o najbliższy termin
Miejsce: Warszawa
Cena:1500 zł brutto
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- specjalistów pracujących w biurach księgowych, urzędach skarbowych, bankach i instytucjach finansowych,
- osób zagrożonych upadłością konsumencką
- wierzycieli
- wszystkich zainteresowanych tematyką upadłości konsumenckiej
W skład ceny wydarzenia wchodzą:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe
- przerwy kawowe
- obiad 1 dnia
Cena nie zawiera:
- kosztów dojazdu
- kosztów noclegu
Szkolenie ma na celu dokładne omówienie zasad obowiązujących w postępowaniu upadłości konsumenckiej. Wyjaśnimy czym jest upadłość konsumencka, co musi zrobić dłużnik, aby Sąd ogłosił mu upadłość, oraz co zyska dzięki upadłości. Pokażemy różnice pomiędzy postępowaniem egzekucyjnym a postępowaniem upadłościowym. Wskażemy jakie obowiązki ma upadły, jakie ma syndyk oraz jakie ma sędzia komisarz.
W drugiej części szkolenia sporządzimy wspólnie wniosek o ogłoszenie upadłości – będziemy pracować na konkretnych przypadkach uczestników szkolenia. Dzięki temu po szkoleniu wyjdziecie z gotowym wnioskiem ( pozostaną do uzupełnienia informacje i dokumenty, których nie przywieziecie na szkolenie ).
Ostatnia część będzie poświęcona właściwemu postępowaniu upadłości konsumenckiej. Pokażemy uczestnikom, w jaki sposób kontrolować przebieg postępowania, sprawdzać, czy wszystkie obligatoryjne czynności wykonywane są terminowo. Powiemy, kiedy i jakie dokumenty powinny być złożone. Gdzie szukać informacji .
W związku z tym, iż dla każdego upadłego jego postępowanie trwa zdecydowanie zbyt długo – pokażemy w jaki sposób oraz w jakim czasie można reagować, aby przyspieszyć obligatoryjne czynności w postępowaniu.
Na naszym szkoleniu dostaniecie 100% praktycznej wiedzy, której nigdzie indziej nie wyczytacie. Do tego gotowy wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej.
Kolejną wartością dodaną naszego szkolenia jest 30 min konsultacji po szkoleniu – telefonicznie, bądź osobiście w jednej z naszych kancelarii – do wykorzystania na każdym etapie postępowania.
Upadłość konsumencka
- Co to jest, kto może ubiegać się o ogłoszenie upadłości konsumenckiej, co można zyskać dzięki upadłości
- Czym różni się upadłość konsumencka od postępowania egzekucyjnego – syndyk kontra komornik
- Kiedy Sąd nie ogłosi mi upadłości konsumenckiej ? Omówienie przesłanek pozytywnych i negatywnych
- Rozprawa w przedmiocie ogłoszenia upadłości konsumenckiej
- Obowiązki upadłego, syndyka i sędziego komisarza
- Uprawnienia wierzycieli – co mogą, a czego nie mogą wierzyciele
Jak sporządzić dobry wniosek o ogłoszenie upadłości? Warsztat praktyczny
1. Wymogi formalne wniosku
2. Spis majątku
3. Spis wierzycieli
4. Uzasadnienie, które przekona Sąd – aby ogłosił nam upadłość konsumencką
5. Oświadczenia
Przebieg właściwego postępowania upadłościowego
- Etapy i terminy w postępowaniu upadłościowym – biorę czynny udział w postępowaniu i trzymam „rękę na pulsie”
- Spis inwentarza
- Lista wierzytelności
- Likwidacja składników masy upadłości
- Plan podziału – odrębny i ostateczny
- Środki na najem – wydzielenie kwoty na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych – czym kieruje się sędzia komisarz wydzielając kwotę
- Umorzenie zobowiązań, czy ustalenie planu spłaty – ostatnia rozprawa – jak się do niej przygotować
Obowiązki Upadłego po prawomocnym zakończeniu postępowania.
- Sprawozdawczość – rozliczenie planu spłaty
DZIEŃ 1
10.00- 11.30 Panel 1
11.30-11.45 Przerwa kawowa
11.45- 13.15 Panel 2
13.15 – 14.15 Przerwa obiadowa
14.15 – 15.45 Panel 3
15.45 – 16.00 Przerwa kawowa
16.00- 17.30 Panel 4
DZIEŃ 2
9.00 – 10.30 Panel 1
10.30- 10.45 Przerwa kawowa
10.45 – 12.45 Panel 2
12.45 – 13.00 Przerwa kawowa
13.00- 14.30 Panel Q&A. Zakończenie